جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

این وبلاگ سعی دارد با معرفی مبانی معرفتی گفتمان انقلاب اسلامی و نهادینه کردن آن در جامعه، عمق فکری و معرفتی جریانهای فکری و فرهنگی و سیاسی را نمایان کند تا ظلمات و موانع رسیدن به اهداف و آرمانهای الهی انقلاب اسلامی نمایان شود و در این مقطع حساس انوار الهی انقلاب اسلامی هر چه زودتر به ظهورکامل برسد.

پیوندها
پیوندهای روزانه

شریعت الهی اذن ورود به ولایت الله

چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۷ ب.ظ

باسمه تعالی

شریعت الهی اذن ورود به ولایت الله

حرکت از کثرات و رسیدن به وحدت یکی از وظایفی می‌باشد که بر دوش انسان گذاشته شده است. انسان برای به ظهور رساندن استعدادهای درونی‌اش، باید از میان کثرات رخت بربندد و وارد عالم وحدت شود. ورود به عالم وحدت هم نیاز به شناخت دارد و هم نیاز به عمل کردن. انسان برای رسیدن به وحدت نیاز دارد تا با حضرت‌حق یگانه شود و یگانگی با حضرت‌حق یعنی انسان تخلّق پیدا کند به اخلاق الهی. متخلّق شدن به اخلاق‌الهی بدان معناست که انسان بتواند تمام اسماء‌الهی را در وجودش به ظهور برساند. این‌گونه متخلّق شدن به اخلاق‌الله یعنی رسیدن به همان هدفی که پیامبر بدان خاطر مبعوث شدند: «إنّی بُعثتُ لِأُتِمِّمَ مَکارمَ الأَخلاق».

عالم کثرات دارای ظلمات و در مقابل آن عالم وحدت دارای نور است. انسان به هر میزان دارای وحدت باطنی باشد وارد عالم نور و به هر میزان گرفتار کثرات باشد به همان مقدار از عالم‌نور فاصله گرفته و مغلوب ظلمات شده است.

اما چگونه می‌توان وارد عالم‌نور شد و از ظلمت‌ها برائت جست و دوری گزید؟ خداوند متعال در آیه سوره بقره می‌فرمایند: «الله ولی الذین امنوا یخرجهم من الظلمات الی النور...» یعنی کسانی که حضرت حق ولی ایشان می‌باشد، خداوند آن‌ها را از عالم‌کثرات و ظلمت‌ها خارج و واردِ عالم‌وحدت و نور می‌کند. در ادامه آیه خداوند متعال می‌فرمایند: «و الذین کفروا اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات...» و آن کسانی که ولیِ‌شان طاغوت (غیرخدا) است، باطنشان از عالم‌نور به سمت عوالم ظلمانی کوچ می‌نماید. اگر در همین آیه دقت نماییم فردبودن و وحدت "ولی" برای الله و جمع‌بودن و کثرت "اولیاء" برای طاغوت بسیار روشن است.

یگانگی با حضرت‌حق دو نتیجه مهم دارد: 1- انسان از عالم‌ظلمات خارج  و به عالم‌نور وارد می‌شود، 2- الله ولی انسان می‌گردد.

برای این‌که خداوند ولی انسان گردد لازم است انسان در حوزه فردی و اجتماعی، اعمال، اخلاقیات و اعتقاداتش را تنظیم نماید. حاصل تنظیم این سه بُعد طبق شریعت‌الهی نظم باطنی، یگانگی با حضرت‌حق، خروج از عالم‌کثرات و ورود به عالم‌وحدت و نور را برای انسان محقق می‌سازد. شریعت‌الهی به دلیل ‌این‌که منشأش "الله" است دارای وحدت است. بنابراین انسان با تنظیم خود طبق آن دارای وحدت می‌شود و به عالم‌نور و نورانیت متصل می‌گردد.

محسن نوروزی

9 مهرماه 1394

  • محسن نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
.........................................